Tehnica General Movements

Sugarii au „mișcări generale” spontane bine definite deja în stadiul uterin care se păstrează până la vârsta de 20 de săptămâni. În cazuri în care lipsesc aceste mișcări sau au natură atipică, riscul apariției diferitelor afecțiuni neurologice (de ex. pareza cerebrală) este mai mare. Tehnica General Movements ne ajută în preconizarea timpurie a apariției afecțiunilor neuromotorii, acesta fiind importantă din mai multe motive, cel mai important fiind începerea cât mai timpurie a intervenției și asigurarea unei prognoze favorabile în apariția dezvoltării atipice.

Metoda SEAS

S.E.A.S. Scientific Exercises Approach to Scoliosis a fost elaborată de ISICO Milano pentru tratamentul conservativ tridimensional al deviațiilor coloanei vertebrale la copii și adulți, recunoscut și definit de SOSORT ca fiind una dintre cele 7 metode bazată pe dovezi științifice în tratamentul scoliozelor. Este o abordare eficientă și dinamică, unde regulile tratamentului se modifică în relație cu caracteristicile specifice ale pacientului și în relație cu cercetările științifice actuale. Caracterul adaptabil al abordării impresionează pe cei mai mulți specialiști.

Metoda Schroth

Terapia tridimensională Schroth este cea mai cunoscută metodă de tratament conservativ al modificărilor de statică vertebrală (cifoze, scolioze, hiperlordoze, spate plat, inversarea curburilor fiziologice, maladia Scheuermann). Tratamentul constă în îndreptarea coloanei prin întinderea activă și maximă; derotarea trunchiului prin tehnici de respirație tridimensionale în poziția centrală, apoi prin menținerea acestei poziții corecte a trunchiului, întinderea și tonifierea musculaturii.

Metoda McKenzie

Metoda McKenzie sau Metoda de Diagnosticare și Terapie Mecanică, recunoscută la nivel mondial, este o abordare care cuprinde atât evaluarea specifică cât și tratamentul kinetoterapeutic individualizat al afecțiunilor coloanei vertebrale. Metoda a fost elaborată de kinetoterapeutul Robin McKenzie în anii 1960 în Noua Zeelandă. Lucrând cu pacienți, el a observat că anumite posturi și mișcări susținute au ca rezultat centralizarea și reducerea simptomelor.

Metoda MAES

Se adresează bebelușilor și copiilor care, din cauza unor probleme diagnostizate sau nedepistate ale sistemului nervos, nu se pot dezvolta în mod tipic. Punctul forte al terapiei este analiza și înțelegerea aprofundată a motricității și coordonării, apoi identificarea acelor strategii care ajută sistemul nervos în dezvoltarea unui repertoriu bazate pe noi combinații ce nu s-ar dezvolta de la sine în cazul copiilor cu afecțiuni neuromotorii.